петак, 13. јануар 2012.

William Wordsworth,Sjaj u travi


I svaka staza nekuda vodi.. osim unatrag. A ja bih noćas upravo unatrag.. 




WILLIAM WORDSWORTH
SJAJ U TRAVI


Sada, kada ništa na svetu ne može vratiti dane prohujalog leta
naš sjaj u travi i bleštavost sveta, ne treba tugovati,
već tražiti snage u onom što je ostalo i s tim živeti..

zaboravimo, ne radi nas, ne radi zaborava
zaboravimo da smo se voleli, da smo se svadali i
da smo bili krivi..
..požurimo, s danima i danima sto će doći
požurimo sa shvaćanjima, sa svim što me odvaja od tebe..

jednom, ćeš se vratiti i ubrati cvetove
koje smo zajedno mirisali, gazili
ali, tvoje ruke bit će prekratke, a noge premorene da se vratiš..bit će kasno

..možda ćemo se naći jedanput na malom vrhu života i neizrečene tajne
hteti jedno drugome da kažemo, al' proći ćemo jedno kraj drugog kao stranci
jedan skrenuti pogled bit će sve što ćemo jedno drugome moći dati...
.zaboravit ću oči
i neću promatrati zvezde koje me na tebe neobično podsećaju..

..ne boj se, jednom ćes se zaljubiti
al' ljubit ćes zato što će te nešto na toj ženi podsećati na mene..

..ne otkrivaj svoje srce ljudima jer u njima vlada kob i egoizam
život je borba - nastoj pobediti
ali ako izgubiš-ne smeš tugovati
cilj života je ljubav-a ona traži žrtve
FILM
 
 

Vremenski okvir u kom se odvija radnja filma nipošto nije slučajno izabran, jer kako bezbrižne, eskapističke dvadesete godine ustupaju mesto najvećem  slomu berze u istoriji Sjedinjenih Država što je dovelo do ekonomske krize, neimaštine i vala samoubistava, tako i životi likova nakon početne nevinosti i čistoće prolaze kroz fazu sloma, iskušenja i patnje. I time ostaju obeleženi ceo život.  Ovaj film nema happyend, nema čak ni optimističan kraj - jedino što ostaje je svest o propušenim prilikama te strah i od pukog razmišljanja o sreći.



    3 коментара:

    Maja Marijana - Bio mi je dobar drug remix је рекао...

    I svaka staza nekuda vodi.. osim unatrag. A ja bih noćas upravo unatrag..

    Анониман је рекао...

    ........I dok citam ovu pesmu nad pesmama , I ja bih unatrag,i tako godinama!!! Bio je moje veliko prolece,ali.....???

    Анониман је рекао...

    Karmička ljubav

    Постави коментар