уторак, 22. фебруар 2011.

Naučna testiranja preparata za negu kože


K ozmetička industrija bi mogla biti na pragu sopstvenog fejs-liftinga. Po prvi put, jedan preparat protiv bora upoređen je sa medikamentom visokog kvaliteta koji služi protiv starenja kože – i izgleda da je podjednako efikasan u smanjenju dubine bora.
Osim što su ovo dobre vesti za one koji žele da izgledaju mlađe što duže, rezultat – do koga su došli istraživači iz američke baze firme Procter&Gamble – bi mogao da "pritisne " kozmetičke kompanije da daju dokaze o tvrdnjama koje imaju za svoje proizvode. Do sada, takvi dokazi nisu uspevali da budu dovoljno konkretni. Christopher Griffits sa Univerziteta u Mančesteru (Engleska), koji je savetovao P&G po nekim pitanjima ove studije, ali nije bio direktno uključen u nju, rekao je da smatra da će ova istraživanja podići standard, zato što su dokazala da se svaki proizvod zapravo može isprobati na isti način na koji se testiraju lekovi, a kozmetička industrija nikada do sada nije morala to da radi. Da bi proizveo ovaj preparat – a on se sastoji od elemenata tri kreme koje se prodaju pod nazivom Olay Pro-x – P&G koristi mikropalete DNK da bi analizirao niz već postojećih kozmetičkih sastojaka i da bi identifikovao one koji su promenili izražavanje nekih gena koji utiču na starenje kože
P re testiranja finalnog proizvoda, firma je konsultovala osam dermatologa, među kojima je bio i Griffiths, i pitala ih kakvi dokazi su im potrebni da bi bili uvereni da proizvod deluje. Prvi predlog ovog odbora stručnjaka bio je da se proizvod testira tokom dužeg perioda, od oko osam nedelja. Jedan od članova ovog odbora, Stephen Mandy, aktivni lekar dermatolog sa Floride i profesor-volonter na Univerzitetu u Majamiju, dodao je da će proizvod takođe morati da prođe klinički standard: tretinoin (trans-retinolska kiselina) – na šta su istraživači isprva zanemeli, ali su onda ipak pristali. Procter&Gamble nije prva kozmetička kuća koja je javno objavila naučna testiranja preparata za negu kože. 2007.

B oots iz Engleske je dospeo na naslovne strane kada je uporedio svoj losion "Protect and Perfect" sa retinolskom kiselinom u dvanaestodnevnom testu i pokazao da je bilo manje oštećenja od sunčevih zraka u biopsijama na koži tretiranoj ovim losionom. Ali najnoviji rezultat firme P&G je prvo dugoročno testiranje koje je pokazalo da je kozmetički proizvod efikasan isto koliko i retinolska kiselina. Dugoročno testiranje losiona Protect and Perfect takođe je dalo pozitivan rezultat, ali samo u poređenju sa placebo vlažnom kremom, ali ne i retinolskom kiselinom.


U ovoj studiji, 99 žena dobrovoljaca je dobilo komplet od tri Olay Pro-x proizvoda, a 97 žena je prepisan tretinoin. Dubina njihovih bora je bila procenjena pre i posle tretmana, a oni koji su ih procenjivali nisu dobili informaciju o tome kakve su proizvode ove žene koristile. Nakon osam nedelja, žene koje su koristile Pro-x imale su znatno poboljšanje u izgledu bora u odnosu na one koje su koristile tretinoin. Žene su takođe pokazale bolju toleranciju na Pro-x nego na tretinoin, koji je kod nekih izazvao iritaciju. Neke volonterke su praćene i kroz narednih 16 nedelja, posle čega se za oba tretmana procenilo da su poboljšali izgled bora u otprilike istoj meri.
Mandy kaže da je ovo prvi put da je neki kozmetički proizvod testiran rame uz rame sa medikamentom na duže vreme i da su se pokazali jednakim – što je od izuzetne važnosti. Ovo nije impresioniralo samo istraživače koji su savetovali P&G na ovom projektu. Richard Weller, dermatolog sa Univerziteta u Edinburgu (Engleska) kaže da je oduševljen što je neko sproveo pravu studiju i u tome primenio naučnu metodu. Dodaje i da se nada da će javnost uzimati u obzir ovakve konkretne podatke kada bude donosila odluke po tom pitanju.

Ali, ako Olay Pro-x deluje podjednako dobro kao i medikament, da li bi ga tako trebalo i klasifikovati? U SAD, P&G ne treba da brinu o tome: tamo se već prodaje, a njegovi sastojci su već bili klasifikovani kao kozmetički, što znači da je na tržište izašao kao kozmetički proizvod. Sličan argument može opstati i u Engleskoj. Chris Flower, predsedavajući u engleskom Udruženju za Kozmetiku, Toaletu i Parfeme, kaže da sve dok se ne radi o bolesti, prozivod ostaje kozmetika, osim ako ne sadrži neki sastojak koji se može dobiti samo putem lekarskog recepta. Međutim, Weller kaže da bi ovi novi rezultati mogli sprečiti da Olay Pro-x bude lansiran u Evropi kao kozmetički preparat. On dodaje da Evropska Direktiva za Kozmetiku smatra da proizvod koji ima izuzetne rezultate nije samo kozmetički preparat. Tome, tvrdi on, doprinosi i činjenica da se ovde tvrdi da je ovaj proizvod podjednako dobar kao i retinolska kiselina – a ona je lek koji se dobija na recept.
                                                    

Нема коментара:

Постави коментар